vinter

vinter

fredag 11 januari 2013

Duktigt- jag har råkat radera ALLA bilder..

Jaha. så kan det visst gå.
Kanske tänkte jag att jag liksom inte är så värst gammal, att jag skulle hänga med lite i den moderna tekniken.. att lättare kunna dela med mig av bilder å annat.. man har ju stor del av sitt sociala liv på nätet numera hmm
Därför tyckte jag det var en toppenidé å klicka i nån ruta när jag var inloggad på google så att jag fick tillgång till mina filer i både datorer å mobil..
Då dök plötsligt alla hundratals bloggbilderna upp i en mapp i mobilens galleri.. DUMT tyckte jag då å raderade denna så att den inte skulle uppta en massa minne där..
Jaha.. skitbra.Men sen insåg jag att DET var DUMT för nu är bloggen bild-lös!
Detta hade jag ju förstås vetat om jag bara läst på om hur tjänsten funkade.. men vem läser instruktioner, villkor å annat tråkigt finstilt?
Ska nog försöka reparera lite å föra över en del bilder igen. Men det kan dröja lite.Först måste jag köpa en bingolott å vinna en resa till alperna där jag sen bryter benet så jag får massor med tid till att sitta vid datorn. Å dessutom är jag ju alldeles för ung för bingolotto, jag är ju fortfarande bara 30-nånting.. å kommer vara det i över ett år till. Ha ha.. till skillnad från min kära sambo som kliver in i medelåldern om endast några veckor.
Jag har ångest över hur 40-åringen ska firas bara.. Skulle vara kul med en fest iofs men vi bor nog lite för långt ut i Sörmländska landsbygden för att få ihop tillräckligt med gäster till ett partaj..
Nu lutar det åt lite aktiviteter i hufvudstaden istället. Först får han gå till en musikstudio å sjunga in några låtar (vilket jag hoppas kan bli en självförtroende-boost) Sen middag på (ännu inte vald) restaurang.. å hotellövernattning efter det (Planerna är hemliga för honom men ingen risk att han läser här, han vet inte ens vad en blogg är å dessutom facebookhatare av rang, gammelgubben)..
Just det ja, jul har det ju vart också, å nyår, å vår minsting har blivit en stolt 5-åring.. så då har jag lite att skriva om i nästa inlägg.. å lägga upp lite BILDER på.
Nu dyka i säng. Jobbhelg väntar, alarmet slår på 05:30 imorrn bitti..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar