vinter

vinter

fredag 11 november 2011

Höstljus!

Nu har nästan alla löven fallit av å jag kan bara förbanna mig själv att jag inte var med i matchen å tog lite bilder när det var som allra mest färgsprakande.
Var borta i hjorthagen på promenad en solstrålande höstdag för några veckor sedan och fick nästan hicka av det galet vackra färgspelet där då alla urgamla lövträden där såg ut som de brann. Men hade jag kamera med då? .. Nää!
Även om jag haft det så hade det inte varit enkelt att fånga detta på bild men en kamera hade ju ändå underlättat.
Sen har det varit många kvällar med helt magiskt skymningsljus. I förrgår gick jag och Dante ut å tittade på utsikten från platån på kyrkbacken utanför oss. Då knäppte jag iallafall ett par kort.


Livet går i övrigt sin gilla gång här. Dante trivs som fisken i skolan. Elton verkar ha det lite lättare på dagis nu och Tomas började sitt nya jobb förra veckan som chef på Mariefreds centralkök. Han avbröt sjukskrivningen ett par veckor i förtid då hälsenan läkt väldigt bra.
Jag tragglar på med jobbet å grubblar vidare på vad jag ska göra av mitt liv. Nu har jag dock varit dunderförkyld nån vecka med igensnorad hjärna så då har tankeverksamheten legat nere.
Funderar på att skaffa mig träningskort på lokala gymmet som snart öppnar i nya lokaler. Dels för att jag måste ta tag i denna förfallna kropp men också för att inte känna mig så isolerad när jag är ledig på dagtid och typ inte träffar en enda människa.

1 kommentar:

  1. Vilka vackar bilder och riktigt häftigt ljus!
    Eller så kan man ha ett träningskort och inte gå och träna som jag gör *suck* Måste verkligen komma igång snart...

    SvaraRadera