vinter

vinter

tisdag 17 januari 2012

Mamma, hur GÖR man kylskåp?

Elton är plötsligt såå stor. En fundersam 4-åring som kläcker ur sig självklara och världsalltet-aktuella kommentar hela tiden. Känner igen Dante så mycket från när han var i den där underbara snusförnuftiga fasen med 1000 frågor om dagen.
Idag när jag fick frågan om hur kylskåpet kom till så svarade jag väl nåt i stil med att det är en fabrik där man gör hyllorna, en annan där dörren görs, en annan där dom kopplar in elen å så sätter dom ihop allting i själva kylskåpsfabriken. Han fnissade först, ha ha mamma, har dom el i kylskåp?.. Ehh jo det är det ju det är den som gör det kalla därinne å att lampan tänds när man öppnar dörren å så.
Jag var rätt nöjd med min förklaring som kändes rätt pedagogisk men det varade inte så länge..
Han lade huvudet på sne och log lite, så sa han med en suck: ok mamma, om du inte vet hur man gör kylskåp så får jag gå å fråga Dante istället då.
Ehh, ok. Gör det sa jag! Sen tjuvlyssnade jag lite å då sa Dante att han skulle förklara senare om Elton körde lite bey blade med Dante först..
Herrejösses vad jag älskar dom där två! Undrar ibland om jag var nåt jäkla helgon eller nåt i mitt förra liv som förtjänat att få vara mamma till sådana underbara ungar.

2 kommentarer:

  1. Hihi, underbart!!! Tänk så bra med en storebror som vet allt :)

    SvaraRadera
  2. Svara här också ;-)
    Testa LCHF, vi kör inte det för tillfället då jag kör lite annan specialkost för att läka tarmarna. Men jag kan rekommendera det, det är ju ett bra sätt att vara utan gluten också! Ett stort plus för mig var att jag kände mig mätt! Brukar annars alltid känna mig hungrig ett kort tag efter maten...

    SvaraRadera