vinter

vinter

fredag 14 oktober 2011

Bloggstruktur..

Kanske skulle vara trevligt med några teman å lite struktur här i bloggen.
Har alltid svajat omkring å velat över vilken nivå jag ska blogga på, hur personligt, vilka läsare jag vill nå osv..
Jag har bestämt mig för att vara så personlig jag kan utan att lämna ut något detaljerat om t ex Älskon som verkligen undanbett sig det å att jag bloggar för att nära å kära ska få en liten inblick i mitt liv å pojkarnas uppväxt. Vissa inlägg skriver jag betydligt mer utlämnande men väljer att inte publicera då utan ha mer som dagbok/minnen för egen del i framtiden.

Tänkte börja skriva en bra och dåligtlista för varje vecka och även en viktig eller oviktig to do grej. Vill få med lite kloka ord å citat också ibland som jag faktiskt sparar på å gärna delar med mig av.

Har tänkt börja använda mig av bloggen som ett slags motivationsverktyg också.
Bl a vad gäller en nu helt nödvändig uppryckning av min fullständigt förfallna kropp och helt försummade utseende. Undrar om det är för magstarkt att lägga upp bilder på den förhoppningsvis uppåtgående formkurvan å nedåtgående viktkurvan? Typ månadsvis? Vad tror ni?

Måste också göra upp en plan för att återerövra nån slags självförtroende och hitta min borttappade livsglädje och handlingskraft. Vill bli social å få tempo i tillvaron.
Bävar för men längtar efter att vända mig mot mina vänner och undra om de vill ha mig tillbaka trots att jag bara försvunnit ur vår vänskap de senaste åren då jag inte känt att jag orkat tillföra något bra alls.
Oj oj oj vad jag låter djup! Ha ha.. Är jag det eller? Ni som känner mig..
Fast en sån där ältande jobbig person som tänker jäkligt mycket otroligt kloka tankar och sen gör allt i det verkligen livet typ tvärtom, det är jag nog.. jaa å nu får jag göra det bästa av den jag är..
Tänka mindre å göra mer..
Vad ska jag annars göra?.. Liksom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar