vinter

vinter

tisdag 15 mars 2011

Flytten avklarad. Oj vad vi trivs!

Det är jobbigt att flytta, ingen  tvekan om det. Men nu är det gjort.. och som det känns just nu så dröjer det länge tills nästa gång.
Vi har nu bott här i Mariefred i en dryg vecka och känner oss redan väldigt hemma. Grabbarna gillar sina rum jättemycket och även gården utanför är väldans poppis. Sen har vi ju såklart en hel del att fixa med innan hemmet är färdigboat men lägenheten känns så himla trivsam redan nu precis som den är med flyttkartonger som huvudsaklig inredning.. Det är ljust å luftigt med hög takhöjd å stora fönster. Är även lite kär i dörrarna som är vita å pampiga, några pardörrar finns också som är extra fina.

Här är lite av vardagsrummet å så skymtar Eltons rum intill med hans nya bilsäng. Detta var nog på själva flyttdagen så det är ju lite mer möblerat nu. Dock så passar våra trista ikeamöbler verkligen inte in.. blir nog mycket loppisar å blocketletande framöver..

Köket är ljust å fint men rörigt på bilden. Elton hjälper till. Han är mitt inne i den typiska kan-själv-åldern å blir så vansinnigt rasande som bara en 3-åring kan bli om man försöker hjälpa honom med något.
Dante har äntligen hittat lite pysselgrejer som legat nerpackade så länge..

Här fotade jag från Dantes ena fönster. Han har minsann slottsutsikt han.. Båda grabbarna har sjöutsikt också från sina rum men det är ingen ide att fota förrän isen smält.


Här är några bilder från sovrummet. Väldans blommigt är det.. men fint tycker jag.

Vi fick besök av Mackan, Siri och lilla Alexis i helgen och dom hade med sig en korg med nybakade muffins och den här vår-känslo-framkallande buketten. Tack så mycket!!!

Idag började grabbarna inskolningen på sin nya förskola och det verkar mycket lovande! Jag skriver mer om det nästa gång och även om hur fint deras gamla dagis gjorde för killarna inför flytten. Jag kan ju säga att jag lipade som ett litet barn när jag hämtade och tömde deras korgar sista dagen..

3 kommentarer:

  1. Det är mysigt att ha er här! Träningsvärk?

    SvaraRadera
  2. Verkligen superfin lägenhet! Sovrummet såg nästan ut som från en romantisk slottsweekend!

    SvaraRadera
  3. ÅH, vilket fantastiskt fint sovrum!! Tack för länkningen! ;)

    SvaraRadera