vinter

vinter

fredag 25 mars 2011

Har skrattat fram lite ny energi idag..

Hämtade killarna tidigt idag så vi fick chansen å umgås lite innan jag skulle till jobbet.
Vi tog det lugnt på vägen hem från dagis å stannade här och där å lekte.
Vi brukar ta en genväg över skolgården ibland å det var lite såna där halvstora grabbar ute å sparkade  boll. Elton tittade väldigt intresserat på deras spel å var genast med på noterna att kicka tillbaka bollen till dom när den råkade rulla iväg mot oss. Nu var det dock så att han inte nöjde sig med att skicka tillbaka bollen utan han hoppade själv in i spelet också. Med full kraft gick han fram å försökte ta bollen från dessa kalvar till grabbar. Han sprang med benen som frenetiska små trumpinnar å kämpade som värsta Zlatan där (tyckte han själv iaf tror jag) Killarna såg lite förvånade ut när dom märkte att det fanns en liten 95centimetersfigur mitt ibland dom å det såg ut som dom undrade vad det var för något.
Jag å Dante stog bredvid helt dubbelvikta av skratt medan Elton kämpade.
Till slut talade den lilla minifiguren om för sina medspelara att han måste sluta för han var så törstig å så lämnade han planen mycket stolt å nöjd. Just när han kom fram till oss vände han sig å vrålade: tack för en mumsig match (tror han har hör uttryckeet god match å tyckte att mumsig hade samma betydelse)
Jag var vid det laget ytterst nära att kissa på mig efter massivt skrattande i flera minuter å Dante låg på marken av samma anledning.

1 kommentar:

  1. Haha, vilken härlig kille du har :) Kollade du vad de stora killarna gjorde sen, skrattade de eller hajjade de forfarande inte vad som hade hänt :) Tack för en mumsig match var ju en klockren kommentar, ska jag nog sno från Elton och använda vid bra tillfällen :)

    SvaraRadera