vinter

vinter

onsdag 2 mars 2011

Flytten närmar sig..

Jag har upp å jag har ner. Nu är det bara två dar kvar sen går lasset. Häromdan kändes det piss, nån annan dag helrätt. Just idag bra men kämpigt. Jag å T hyrde en liten lastbil idag å körde iväg med ett lass småmöbler å kartonger så det ska gå lite mer smärtfritt på lördag.
Vi svettades å flåsade men jobbade ruggigt effektivt.
Shit vilken fin stad vi flyttar till! Å vilken underbar lägenhet vi fått!
Men man kan ju väldigt sällan bara glädja sig åt det som är bra så nu har jag huvudbry om hur vi snabbt ska lyckas byta ut våra trista, stela IKEAmöbler till sånt som platsar i den där fina miljön. Eller jag vet ju hur iofs, det blir många loppisbesök framöver he he Ännu en anledning till att vi måste ha en till bil å nästa SKA ha dragkrok!
Dessutom tror jag vi hade behövt vara ännu hårdare med rensningen här för det blir nog rätt fullt å plottrigt där borta då vi ställt in allt.

Vi var på killarnas nya dagis och hälsade på i fredags. Det verkade bra. Stora lekytor både inne och ute, dom hade t om som en gympasal mitt i byggnaden. En positiv sak var även att Dante kommer gå iväg med alla blivande 6årsklasskompisar å ha gympa samt äta lunch i skolan varje tisdag. På så sätt kommer han  redan känna sig hemma där när han börjar i höst.
Hoppas nu bara att killarna känner sig trygga å hittar nån eller flera i personalen som dom verkligen gillar å kan knyta an till.
Dantes dramaqueen-utbrott har nu (peppar, peppar) hållit sig borta några dar å han har varit världens goaste istället. Han har även fått en lös tand och är såå stolt!

*svindlande mammatanke* min runda lilla bebisDante som nyss fick sina tänder ska nu redan börja tappa dom? Vart tog dom åren vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar