vinter

vinter

fredag 2 september 2011

Ljusare tankar!

Nu har det varit en ganska jobbig period och då är det lätt att se lite negativt på allt möjligt och att förstora upp vanliga små vardagsproblem till riktiga livskriser.
Som tur är behövs ibland inte så mycket för att vända hela känslan. Igår hämtade jag för första gången en glad Elton som hade haft KUL på dagis.
Sen brottade jag ner en av de inre demonerna vad gäller vårt gula hus. Var där igår med hyresgästerna och gick runt och tittade hur huset "mådde" osv. Hade mina farhågor efter att exgrannar och andra kommit med hintar om att de inte sköter huset men istället blev jag mycket glatt överraskad. Hade inte varit där sedan i mars när vi flyttade ut.
Nu ska jag ta itu med att vika in ett par maskiner tvätt och sen riva av en städning av lägenheten innan det är dags för barnhämtning och sedan jobb. Lördag och söndag är ledigt och ska ägnas åt familjemys!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar