vinter

vinter

tisdag 6 september 2011

Typskada för medelålders män..

Jag var så glad i söndags för vi hade en riktig toppenhelg med helledigt för mig å grabbarna träffade nya kompisar å lekte massor. Jag skulle dessutom få jobba dagpass på måndagen å T skulle för första gången lämna på dagis å skola då. Han hade första innebandyträningen inbokad på söndagskvällen också med ett gäng gamla bekantingar från Södertälje som också flyttat ut hit på senare dar.
Hur som helst blev glädjen ganska abrupt avbruten när Tomas kom inhoppandes här på ett ben en halvtimma efter att innebandyn skulle börja. Då har han lyckats slita av hälsenan..
Det blev bara att ta upp de nynattade grabbarna å åka iväg till akuten. Tyvärr visade det sig vara ett osmart drag att åka till Södertälje där T dock fick komma in i princip direkt. Han hade även turen att få träffa just en ortopedläkare som snabbt konstaterade att hälsenan var helt av. Men eftersom vi numera tillhör sörmlands landsting så fick han lindad fot, smärtstillande å en remiss för att få skadan åtgärdad på mälsarsjukhuset i Eskilstuna istället.
Så igår bar det iväg dit och han blev tillfälligt gipsad då de hade långa köer till operation. Jag han precis hem å hämta boysen för att sen infinna mig i E-tuna igen å kvittera ut min bleke gube med tillhörande gipspaket.
Sen tog vi samma tur idag igen på fm då de hörde av sig igår och meddelade att han fått en tid för op kl 11. Nu sitter jag å e nästan lite orolig då jag ännu inte hört nåt om hur det gått. Har googlat en del om den här skadan och bl a fått fram att det är väldigt lång återhämtningstid, först 6-10 veckor med gips och sedan ytterligare tid med sjukgymnastik osv. Det stod även på flera ställen att detta är en typskada för medelålders män som påbörjar eller återupptar idrottsaktivitet.. Tomas lyckades faktiskt fnissa lite just när jag läste upp den infon men annars är det nog rätt eländigt mest just nu. Dålig tajming är det väl alltid med sånt här förstås men det ÄR mycket just nu..
Idag har jag lämnat boysen, skjutsat T till sjukhuset. Handlat mat. Ringt mäklaren, avbokat tandläkarbesök, lagat middag som vi kan värma sen, pratat med mitt och hans jobb, han blir ju borta länge, jag förmodligen nån vecka också då han inte kommer kunna ta hand om barnen direkt efter op osv. Nu är det snart dags för hämtning av boysen igen å så ytterligare en resa till E-tuna då för att hämta hem den medelålders mannen med sin idrottskada..

3 kommentarer:

  1. Usch. Låter verkligen inte kul. Om jag kan hjälpa till på något sätt så hojta till! Massa kramar till er!

    SvaraRadera
  2. Men åå vilken otur! :( Hoppas att återhämtningen går bra och snabbt. Kram T

    SvaraRadera
  3. Aj! Jag hade ju problem med min hälsena i många år och till sist blev det operation och det tar lååång tid att bli bra efter det! För mig tog det ungefär 5 månader innan det slutade göra ont när jag gick. Hoppas det går snabbare för honom!

    SvaraRadera