vinter

vinter

söndag 11 september 2011

Shopping= kortvarig men genuin, äkta lycka

Ytlig? Japp ibland.. men det är kul att shoppa å att sen få visa upp grejerna här.
Nu har jag börjat inhandla vintergarderoben till grabbarna. Redan för ett par veckor sedan fyndade jag denna till Elton på Lindex när jag hade 30% rabatt på ett köp.. Så det blev 489 kr för en vind och vattentät å urmysig overall, helt ok..
(bilder från lindex.com)
Sen lite matchande mössa, halskrage å vantar till förstås.. Känner mig helnöjd måste jag säga.
Skor till Elton slipper jag förhoppningsvis köpa denna vinter, tror att det ska finnas som han kan ärva av Dante.
Nu till hösten å förvintern å alla de där plusgradiga slaskdagarna som är obligatoriska under svensk vinter är jag grymt sugen på att köpa denna till Elton..
(bilden lånad från polarn o pyrets hemsida)
Har klämt å känt och den verkar så jäkla bekväm å bra. Helt vattentät, slitstark, mjuk å smidig att röra sig med å med andasfunktion. Avtagbart fleecefoder också så man kan i princip börja använda den nu direkt om man tar bort det. Annars så brukar jag ha Didrikssons boardman set till grabbarna som också är bra men inte i närheten av mjukhet osv som denna.

Dante har en ny Didrikssonjacka å termobrallor som jag Traderafyndade på off-season i våras men han vill helst ha en overall. Han tycker fortfarande att det är smidigast att klä på sig och även att det är skönare när han leker i snön att det inte glipar och läcker in nånstans så till honom har jag beställt en sån här:
(bilden lånad från polarn och pyrets hemsida)
POP är ju dyrt men erkänt bra kvalité å jag resonerar som så att när det är till Dante så kan Elton ärva och när det är till Elton kan ett välanvänt men välvårdat ytterplagg lätt ge halva nypriset tillbaka på tradera inför nästa vinter.

Dante kommer nog behöva skor också, både allvädersstövlar å riktigt varma vinterkängor.. tips? Viking har vi haft flera gånger och varit nöjda men kanske finns andra mer prisvärda alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar