vinter

vinter

torsdag 1 september 2011

Sparlåga..

En ganska lång tid nu har jag liksom vari på sparlåga i livet.  Har ingen direkt fokus på någonting alls förutom barnen.

Jobbet med bara massa pass på kvällar och helger är en högst tillfällig lösning (hoppas jag) tills jag får ett dagtidsjobb. Problemet är att det finns väldigt få jobb inom vettigt avstånd som jag är kvalificerad att söka. Är egentligen sugen på att plugga men ekonomin talar emot och dessutom måste man ju veta då vad man vill bli.
Sen har vi huset i Södertälje som hänger som ett orosmoln ovanför hela tiden. Att ha det uthyrt är väl ett ok andrahandsalternativ men det är hela tiden en stress över att något kan gå fel där, att det blir dyra vattenläckor, att hyresgästerna förstör massa i huset, att hyran inte betalas som den ska, att räntorna skenar iväg osv. Det skulle vara en oerhörd lättnad om vi fick sälja det.
Jag och T glider isär alltmer då han lätt fastnar i det negativa i tillvaron och jag orkar inte hålla skenet uppe själv hela tiden..
Jag behöver nåt som sparkar igång livsgnistan, energin och glädjen igen.. men vad? Vill inte känna att tillvaron bara är en mellanfas man måste igenom liksom, vill leva varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar