vinter

vinter

torsdag 3 februari 2011

Elton sjukling..

Peppar peppar, sa jag härom dan, det var faktiskt länge sen barnen var sjuka nu. Detta trots att man hört om att alla runtomkring varit sjuka hit och dit.
Jag vet att man inte ska göra såna uttalanden för då blir nån sjuk direkt men nu kan han ju ha blivit smittad på dagis också iofs eller av sin far som haft feber å halsont hela veckan.
Hur som helst så möttes jag av T bärandes på skållhet Elton inatt när jag kom hem från jobbet. Då hade dom just varit uppe och tagit alvedon. Tog nästan två timmar sen innan lillskrutt svalnade av något och somnade om igen.
Hade småpanik inatt över hur jag skulle hinna sova nåt eftersom jag ska jobba även ikväll. Dock känns det lugnare nu när det visade sig att pojkarna hade den goda smaken att sova ända till 8 imorse och därmed ge sin mor hela 5 timmars sömn. Det klarar man sig ju på iaf.
Just nu är sjuklingen relativt pigg och spelar Mario kart på nedervåningen med Dante.
Vi skulle ha åkt till ögonmottagningen på Huddinge med Elton idag. Ett riktigt äventyr hade vi planerat, skulle nämligen ha tagit PENDELTÅGET dit. Det är något väldigt exotiskt för dessa två.
Eftersom avelsmaterialet på moderns sida visat sig vara tvivelaktigt när det gäller synen så bestämdes det att Eltons ögon skulle kollas redan nu efter 3-årskollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar