vinter

vinter

tisdag 1 februari 2011

Jag har fått en uppenbarelse!

Nu vet jag vad jag ska bli när jag blir stor...
Eller iallafall inom vilket område jag vill utbilda mig och så småningom jobba.
SOCIAL OMSORG tror jag är grejen för mig. Massor av inriktningar finns det å oavsett om jag stannar vid att bli personlig assistent eller kriminalvårdare eller nåt mer avancerat som specialpedagog, socionom eller terapeut av nåt slag så finns det gott om jobb och jag får göra en insats både för enskilda personer och för samhället. Stora chanser finns att få jobba med barn och ungdomar vilket jag verkligen vill.
Jag gillar att förstå människor och vill gärna hjälpa folk att göra det bästa av sin situation.

Jag vill sätta igång nu. Men som vanligt kommer denna ljusa idé med all sin sprudlande motivation när terminen redan startat så jag blir tvungen att invänta nästa terminsstart. Kanske är det bra iofs för då kan jag ju lägga upp en vettig utbildningsplan. Behöver ju utblilda mig från grunden och de första stegen kommer jag läsa på distans. Ska försöka hitta nån passande KY-utbildning så att jag får in en fot och sen leta mig vidare inom nån specialgren. Annars kanske jag får ta å läsa omvårdnadsprogrammet som är gýmnasiestudier, 3 terminer och verkar ge en bra grund.
Ska nog ta å ringa en studievägledare imorrn!
Tjohooo! Äntligen ett mål.. å nåt som känns meningsfullt dessutom, inte enbart en inkomstkälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar