vinter

vinter

söndag 20 februari 2011

Lite ytligt ha-begär

Vi var på MIO igår å jag blev smått kär i den här matgruppen. Speciellt bordet var ooootroligt fint!
Om nån råkar köpa ett set för mycket av dessa möbler så går det jättebra att dumpa dom hos oss..


Just nu kommer jag iofs inte riktigt ihåg hur pass stort köket var i nya lägenheten, den finns ju en möjlighet att detta inte skulle få plats där men om nån dyker upp med dessa möbler där så löser jag det promlemet då!

Nu är det inte ens 2 veckor kvar till flytt. Ska bli skönt när det är klart å vi ser fram emot att möta våren i Mariefred.
Finns dock några saker jag kommer sakna härifrån. Dels ytorna här i huset, bortskämda har vi nog blivit med både badrum, duchrum å 2 gäst-toaletter. Badkar och bastu är iaf största förlusten känner jag. Nu ska hela familjen samsas om en enda toa där det bara finns dusch.
Sen är det ju det här med killarnas fantastiska dagispersonal, är rädd att de inte kommer bli lika bra på nya dagiset.
Så sist men inte minst har vi ju bästa grannfamiljen några hus bort. Kommer sakna att bara kunna springa över på lite spontanfika eller att ungarna går emellan å kan leka närsomhelst. Speciellt Elton och deras lilltjej har ett speciellt band som jag önskar att vi kan hålla ihop. Dom är ju nästan exakt lika gamla. Tycker verkligen om varandra och verkar vara lite sammanflätade av ödet också då de döptes samtidigt, skolades in på dagis ihop.. Hoppas att ödet fortsätter och föra oss samman så att de också hamnar i Mariefred till slut.

Fick veta av Älskos kusin att våra nya grannar på våningen under kommer bli en barnfamilj med barn i samma ålder som våra. Det känns jättekul! Det känns även väldans kul att vi troligen kommer börja ha mer kontakt med just T:s kusin Carro och hennes familj som bor där å även en av mina gamla Komvux-tjejer Mary som numera är Mariefredsbor.

2 kommentarer:

  1. Det ska bli så kul att ni flyttar hit! Det är klart vi kommer ses!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så klart vi kommer ha massor av mer kontakt! Ska bli jättekul att ni flyttar till M-fred och jag är övertygad om att våra små killar kommer få tid att leka lite med varann också.
    Som jag sa, era nya grannar verkar toppentrevliga! Kram och lycka till med flytten, ni får höra av er om ni behöver hjälp (och det menar jag verkligen). /Carro

    SvaraRadera