vinter

vinter

onsdag 16 februari 2011

Nu blommar asfalten...

Fast inte bokstavligt talat då. Eller det vet jag ju iofs inte eftersom asfalten ligger begravd låångt nere under ett tjockt lager snö.
Anledningen till mitt uttryck är att T, alltså min kära Älsko plötsligt drabbats av bröllopfeber. Han vill ju också att vi gifter oss förstås men har tidigare liksom tyckt att vi inte behöver göra så stor grej av det. Men nu helt plötsligt är det han som pratar om att boka värdshuset i Mariefred med 3 eller 4 rätters och ca 60 gäster, han hade t om varit inne å läst på deras hemsida å tyckte att det inte blir sååå dyrt, hmm undrar vad han missade att räkna med då.. varmrätten kanske... Han har även förvånat mig totalt genom att börja prata om att jag borde ha en klänning med långt släp eftersom det kunde se fint ut å bli coola bröllopsbilder i den extremt långa trappan upp till kyrkan. Jag trodde typ inte ens han tyckte det var nödvändigt med bröllopsklänning öht å jag visste definitivt inte att han lagt märke till att vissa modeller har släp. hehe
Kanske kommer hans inspiration från att både den fina kyrkan och värdshuset är typ våra närmaste grannar sen när vi flyttar.


Hur som helst så får iallfall käre Älsko fatta att nu har han satt igång den här karusellen så jag förklarar härmed planering av bröllop 2012 startad.. wihii vad kul!

3 kommentarer:

  1. Wihii vad underbart! Kram fr Cecilia

    SvaraRadera
  2. Grattis! härligt med kärleksyra! Tiden går så fort. Nästa år firar vi t ex 10 årig bröllopsdag och jag tycker det bara var något år sen jag stod där i kyrkan och var nervös för de glömda ringarna... Kram från Mia

    SvaraRadera
  3. Jätte fin kyrka!
    Om ni inte hittat fotograf så kan jag ju tipsa om mig själv ;) haha
    Hoppas inte jag verkar påstridigt :)
    Men man måste ju försöka nå ut i tid, mammaledig i år så längtar enormt efter bröllopssäsongen 2012 istället :)
    Hoppas planeringarna går bra! Det är inte lätt att få ihop allting...vi hade ganska enkelt men visst var det en hel del att fixa ändå :)

    SvaraRadera